Budapest i bilder

2014-07-05 // 23:48:00
Nu är jag äntligen hemma efter att ha spenderat fyra fullspäckade dagar i Budapest tillsammans med konfa gruppen. Hade en super rolig resa, iallafall de två första dagarna. Sedan blev jag bjuden på ostekt kyckling på någon resturang som vi åt på, och någonstans där började jag nojja och var stensäker på att jag skulle bli sjuk. Men gjorde det bästa utav resan och ledare och kompisar peppade. 
Något som vi gjort mycket av den här resan är att vi besökt massor nya platser och jag har fått sett så mycket som jag inte vetat ha funnits tidigare.
Vandrat har vi också gjort, eller ja hela tiden och alldeles för mycket. Tror aldrig att mina ben varit så trötta som de var när jag kom hem från resan. Men nu i efterhand så är det en stolthet att se tillbaka på hur mycket vi faktiskt hunnit se och upptäcka på enbart fyra dagar.
Kommer helt klart kunna se tillbaka på den här resan med ett stort leende på läpparna, är så tacksam för att jag fick följa med! Ett minne för livet!
 
 
Mattiaskyrkan en av kyrkorna vi besökte.
Jag tyckte att taket var så snyggt så jag kände mig tvungen till att ta ett kort på det.
Några byggarbetare som arbetade förfullt i flera plusgrader, varmt!
Promenerade på en liten gata som var full av sådana här små porslinsdockor.
Vanlig hederlig turistbild.
Besökte slottet som vaktades av flera vakter.
Åkte på guidad tur och hamnade uppe på ett berg där utsikten var så här fin. Såg hela Pest sidan uppifrån berget.
Silverträdet bakom synagogan det representerar de som deporterades från gettot till nazisternas koncentrationsläger.
 
Hela gänget samlade, dock fick inte alla plats i bilden.

  2 kommentarer på "Budapest i bilder"

Postat av: Clara
Riktigt fina bilder! Dit skulle man vela åka en dag :D
2014-07-06, 00:03:44
URL: http://mittlivsomjonsson.blogg.se
Postat av: Johanna
Haha men jävlar va sexig jag är!! 😂👌
2014-07-09, 15:40:29

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post:

Bloggadress:

Kommentar:




Sanna - 15 år

✿✿✿

jag ökar i volym, för allt finns i musiken. det är den som integrerar fantasin med verkligheten.

tycker om: hösten, magtröjor, musik, feminism, 60-talet och klär mig helst i svart