sextiofem minuter cardio

 
Så himla trött i hela kroppen nu efter fyra dagar på gymmet, förtjänar verkligen vila nu. Har träningsvärk i hela kroppen så kan knappt sitta, ligga eller gå. Men det är ju tecken på att jag gjort bra ifrån mig. Idag körde jag 65 minuter cardio och avslutade med några övningar för ryggen, men jag var så trött att jag bara orkade köra rygg i 30 minuter. Var tvungen att lyssna på min kropp för en gångs skull. Drog hem och fixade i ordning middag, som idag bestod utav kyckling, wokgrönsaker, sallad, bulgur och  en halv avakado. Super gott och super enkelt att laga. Har sedan dess tagit det lungt och ska nu lägga mig ner och försöka skriva lite på min krönika som jag håller på med på svenskan i skolan. Hoppas ni sover gott inatt!

sprudlande glad

 
Har haft en så grym dag idag, har kännt någon konstig glädje hela dagen. Är så jäklarns stolt över mig själv, idag gjorde jag något som jag fruktat under en sådan lång tid. Jag samlade mod och vann över hjärnspökena idag. Jobbigt var det men jag är så stolt över att jag klarade det. Efter det rullade hela skoldagen på som vanligt, fick så mycket gjort och det känns som att jag är på fötter igen. Efter skolan drog jag till gymmet med en celcius i handen och körde ben och rumpa. Svettig och med darriga ben begav jag mig efteråt hem och käkade middag bestående av grillad kyckling filé med grönsaker och keso. Gjorde också ett försök att baka hemmagjorda proteinbars, men det blev inte speciellt lyckat om vi säger så.. haha åh jag lyckas aldrig. 

KÄLLARFRANSKA - RECEPT

 
Bakade världens enklaste & godaste bröd häromdagen, så gott! Hittade receptet på tinkerbellas blogg, & jag var bara tvungen att testa. Bytte ut en del ingredienser då jag ville ha brödet en aning grövre och nyttigare.
 
50 g jäst (1 paket)
5 dl vatten
2 1/2 msk olja
1 tsk salt
1 msk stevia strö
ca. 12-13 dl rågmjöl
(detta gav mig 14 stycken bröd)
 
1. Ljumma vattnet till fingervarmt.
2. Smula sönder jästen i en bunke och lös sedan jästen i vattnet.
3. Häll i olja, salt och socker och rör om.
4. Fortsätt med att hälla i mjöl lite i taget och bearbeta degen tills den blir lagom fast.
5. Häll upp degen på mjölat bakbord.
6. Knåda lätt och dela/rulla till små bullar och platta till lite (tänk på att de jäser till ungefär dubbla storleken sedan).
7. Doppa ovansidan av bitarna i lite mjöl och platta till en aning innan de läggs på bakpappersklädd plåt.
8. Jäs under bakduk i 30-40 minuter.
9. Grädda mitt i ugnen, 8-12 min i 250°.
10. Låt svalna på galler.
 
Klart!